Grand Kartal Otel’de meydana gelen yangında soruşturma sürüyor, sorumlu ise yok: Turizmde güven kaybı

Bolu Kartalkaya Kayak Merkezi’nde Yangın Faciası: Turizm Sektöründe Endişe

Bolu Kartalkaya Kayak Merkezi’nde meydana gelen yangında 78 kişi hayatını kaybederken, 50’den fazla kişi de yaralandı. Bu acı olay, Grand Kartal Otel’i yerinden salladı ve turizm sektöründe iç ve dış güven kaybına neden oldu. Turistik sezonun başladığı şu günlerde, tüm otellerde acil denetimler talep ediliyor.

21 Ocak’ta sabaha karşı çıkan yangınla ilgili soruşturma devam ediyor ancak henüz sorumlular belirlenemedi.

Resmi Makamlara Görev Düşüyor

Yaz tatili için erken rezervasyonların yoğun olduğu bir dönemde yaşanan bu trajedi uluslararası basında geniş yankı buldu. İnsanlar rezervasyonlarını iptal etmeye başlarken yeni yer arayışlarına giriştiler. Konaklama tercihlerinde artık en önemli kriterlerden biri “yangın merdiveni” olmaya başladı.

Eski Turizm Bakanı Bahattin Yücel, konaklama izinlerinin tamamen Turizm Bakanlığı’na ait olduğunu vurgulayarak sürecin baştan sona gözden geçirilmesi gerektiğini belirtti. Yücel, “Belediyeler tarafından verilen işletme ruhsatlarının denetim yetkisinin Kültür ve Turizm Bakanlığı’na devredilmesine rağmen yangına dayanıklı malzeme kullanımı gibi konularda yeterli denetim yapılmadı. Kontrol eksikliği var ve yangın denetimi özel sektöre bırakıldı” şeklinde konuştu.

Olayda sorumluluk sahiplerinin adalet önünde hesap vermesi gerektiğini vurgulayan Yücel, şunları dile getirdi:

Sorumlular tespit edilmeden her yerdeki kış sporu tesislerinden başlayarak hızla denetimler yapılmalıdır. Bu bölgelerde AFAD veya itfaiye ekiplerinin hazır bulunması gerekmektedir.

Ülkelerdeki erken rezervasyon sezonu başladı ve Kartalkaya’daki olaylar gündemde. Kendi iç çekişmelerimizi bir tarafa bırakarak turistlere güven vermemiz gerekiyor. Bu, denetimlerin sürdürülmesi ve yapılan hatalardan ders çıkarıldığının anlatılmasıyla olabilir” dedi.

Tüketicilere Düşen Görev

Tüketici Birliği Başkanı Mehmet Bülent Deniz, yasaların bilindiği ve süreçlerin dijital olarak takip edildiği bir ortamda yapılan soruşturmanın gecikmesinin endişe verici olduğunu belirtti. Bu durumun tatil tercihlerini olumsuz etkileyebileceğini düşünen Deniz, tüketicilere yönelik “Otel rezervasyonu yaparken detayları araştırın” şeklindeki uyarılara eleştirel yaklaştı.

Deniz, “Eğer bir işletme faaliyet göstermeye devam ediyorsa, tüketiciler o işletmenin tüm güvenlik standartlarına sahip olduğunu düşünüyor. Tüketiciler mühendis veya uzman değiller, kamu düzenine güvenerek tercih yapıyorlar” dedi.

İhmalin Üstesinden Gelme Çağrısı

Toplumsal tepkiler de ihmal iddialarına karşı yükseliyor. “Yangına dur diyorum” diyen yazar Gündüz Vassaf, devleti ve diğer kurumları göreve davet etti. Vassaf, “Tedbirler alınmazsa sosyal medyada tespitlerimizi paylaşacağız” şeklinde uyardı.

Related Posts

29 milyar $ turizm kaybı

Dünyanın dört bir yanında turizm sektörü 2025 yazında güçlü bir toparlanma yaşarken, ABD bu yükselişten dışlanmış görünüyor.

Pandemi bitti o da bitti: İflasın eşiğinde

COVID-19 pandemisi sırasında artan gıda stoku talebiyle büyük popülarite kazanan Amerika merkezli konserve gıda devi Del Monte Foods, son dönemde düşen satışlar ve ağır borç yükü nedeniyle iflasın eşiğine geldiği bildirildi. Şirketin baş yeniden …

Akbank Gençlik Akademisi Fellowship Programı’nda yeni dönem

Akbank Gençlik Akademisi Fellowship Programı’nda yeni dönem

Kuzey Makedonya ihracatı arttı, dış ticaret açığı azaldı

Kuzey Makedonya’nın dış ticaret açığı, Mayıs 2025’te geçen yılın aynı ayına göre 59 milyon dolar azalarak 250 milyon dolara geriledi. Ülkenin ihracatı yüzde 28,7 artarak 841 milyon dolara çıkarken, ithalat yüzde 13,3’lük daha yavaş bir hızla 1 milyar …

Mansur Yavaş’tan “emekli aylığı” açıklaması: Bu rakamın hayatın gerçekleriyle hiçbir ilgisi yok!

Mansur Yavaş’tan “emekli aylığı” açıklaması: Bu rakamın hayatın gerçekleriyle hiçbir ilgisi yok!

Bankacılık sektörünün mevduatı geçen hafta arttı

Bankacılık sektörünün mevduatı geçen hafta arttı